Mijn eerste PayDay! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjolein Kuypers - WaarBenJij.nu Mijn eerste PayDay! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjolein Kuypers - WaarBenJij.nu

Mijn eerste PayDay!

Door: Marjolein Kuypers

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

13 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Maandag 13 januari
Vandaag was dus mijn eerste werkdagje als Receptionist/One Touch Operator. Naja werkdagje, eerder betaal dagje mhuwahaha! Met 11 andere heb ik geleerd hoe Accor tot stand is gekomen, wat de values, normen en waarden zijn van het merk Sofitel en zelfs nog wat Frans geleerd! Bonjour, Bonsoir, art de vivre en Oelalaa! We begonnen met brand oefeningen en nooduitgangen. OTO’s moeten gebeld worden en er moet gevraagd worden waar degene die belt is, wat zijn of haar naam is en waar het vuur is. Heel simpel dus. Hu wacht OTO’s ?!?!
Ooooh One Touch Operator. Ikke dus!  Ja ik begrijp het! Verder kregen we nog een tour door het gebouw en ben zelfs in de suite geweest waar Rhianna altijd slaapt! We kregen een heerlijke lunch in The Lava Dining of het hotel. Het main restaurant van het hotel. De tour door het hotel zelf heen ging nog wel. Even georiënteerd raken en het komt goed. Nu Back of the House nog. Aaah 2 levels met kleedruimtes, locker rooms, staff chill room en heeeel veel kantoortjes. En dat allemaal zonder ramen en allemaal de zelfde deuren. Ja hier ga ik nog vaak verdwalen. Na alle trainingen en lunch en speurtocht door alle gangetjes naar de kleermaker of garderobe of staff kleding ruimte of hoe het ook mag heten om mijn maat te zoeken en aan te passen. ‘I have size 38’, ‘you have what?!’ ‘38’. ‘That is very big girl!’. Ah ja ik horde het kwartje vallen! Ze hebben hier natuurlijke andere soort maten. ‘I think i have a 10?’ Nou ik weer door die gangetjes met mijn nieuwe uniform naar de wc’s opzoek. Een bruine lange rok tot op de knie, een jasje wat ook bruin is dat schuin over mijn borst kruist en met 3 kwart mouwen en schoudervulling. Ik hoef geen pak voor carnaval meer! Ohja en het bruinige sjaaltje maakt het af! En dan hebben we ook nog een zwart jurkje wat volgens een andere nieuw meisje tot nu toe alleen wordt gedragen door de supervisors… Ik heb toch alleen getekend voor Receptionist en One Touch Operator!?
Veronica is ook een nieuw meisje wat al een week aan het werk is bij de front office als Receptionist en One Touch Operator. Leuke meid van 22 die er full time gaat werken.
Nou trainingen achter de rug en kleding gepast even mijn uurtjes van de training ingevuld omdat trainingen betaald zijn! 
En nu hop naar huis want Theresa zit te wachten hoop ik ;) . Ze heeft al boodschapjes gedaan en heerlijke wijn gehaald. We hebben samen even de dag doorgenomen en dan beginnen we aan onze specialiteit namelijk een heerlijke salade met appeltjes, tomaat, paprika, kaas en cesar dressing! Ohjee die duitsers kunnen drinken zeg! De wijn vloeit rijkelijk en zoals je al gemerkt hebt het schrijven gaat lekker soepel! Net ook nog even geskyped met mijn ouders en een knappe boy! Was weer fijn om even Nederlands te praten en bekende gezichten te zien! Nog maar een paar maanden en ik ben thuis hoor mam! Nou onze avond gaat waarschijnlijk bankhangavond worden en op tijd naar bed om de wijn eruit te slapen en om morgen weer fris om 09:00u op het werk te zijn!
Dag Nederlandertjes! (ohja op de foto zie je hoe lekker de wijn was!)
x

  • 13 Januari 2014 - 10:14

    It's Ya Girl:

    Sounds goooood Marjolein!

    En laat je niet inmaken door die duitser hè, je kan haar hebben;)
    Hoe is het weer? Kan je ons daar ook jaloers mee maken?
    Ik ga ook even Skype installeren, kan ik ook een keertje naar je zwaaien!
    Hey marjo,

    Au revoir! (ken je die al??)
    xx E.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 12875

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 20 Juli 2014

Hotel management stage Auckland, Nieuw Zeeland

Landen bezocht: