week #2 met werk en avontuurtjes - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjolein Kuypers - WaarBenJij.nu week #2 met werk en avontuurtjes - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjolein Kuypers - WaarBenJij.nu

week #2 met werk en avontuurtjes

Door: Marjolein Kuypers

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

20 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dinsdag 14 januari
Zo werkdagje nummer 2. Vandaag nog lekker chillenbillen. 9AM beginnen dus dat is nog wel te doen. Vandaag een training dagje voor de boeg. Ik dacht dus te gaan chillenbillen maar eh dus echt echt niet. Ik kreeg training van Natalie, assistant Front Office manager. We begonnen met Opera training, voor degene die niet weten wat Opera is: een programma voor de receptie met alle gegevens van gasten van voorkeuren tot rekeningen en nog veeeel meer. Tussendoor werd ik volgepropt met info over loyalty programma’s, de 10 dingen die Sofitel Sofitel maken over de hele wereld, de Rituals en nog veel meer! Tijdens te pauze lekker gelunched in de personeelsruimte waar elke dag een buffet klaar staat voor het personeel. Kwart over 5 dan helemaal vol met informatie en nieuwe indrukken naar huis. Onderweg naar huis langs de supermarkt om een culinair hoogstandje voor te bereiden, namelijk: pastaalapakje! Morgen dan wel bikkelvroeg opstaan want moet om 7AM klaar staan om te beginnen. Met overladen hersenen lig ik om kwart over 8 al lekker op bedje! Houdoe en bedankt!
X

Woensdag 15 januari
GOOOOEEEEEEDEEEEMOOORRGEEN! 5:15 is het nu. Lekker zo vroeg opstaan heerlijk fris en fruitig ;)
Niet dus. Pff op naar de trainingen. Eens kijken wat ik allemaal onthouden heb van gisteren. Nou niet veel bleek tijdens het werk maar goed moet het gewoon vaak horen en herhalen. Tussen de trainingen door komt de FO manager (Front Office manager) een quiz doen over alle dingen uit het hotel van restaurants, spa, ontbijt en VIP’s. Vandaag veel gefocust op check in en check out procedures en daarmee een beetje geoefend maar het blijft toch anders dan in real life. Na het werk naar de winkel om goede schoenen te halen die aan alle voorwaarden voldoen. Daarna vlug boodschappen doen om dit keer wel een gezonde maaltijd op tafel te zetten. Lekker brood met avocado mousse en pastaalapakje van gisteren ;) Ik kom al een beetje in het werk ritme want morgen weer vroeg op om 5:15.
X

Donderdag 16 januari
Sorry dat mijn dagen niet meer zo spectaculair zijn net zo als vorige week maar vandaag komt er echt een cool verhaal, hoop ik.
Vandaag ben ik vrij dus ja natuurlijk ga ik eerst even uitslapen. Naja uitslapen tot 9 want mijn innerlijke wekker die al twee dagen om 5:15 staat wil dat ik nu rond half 9 opsta. Naja dan maar gezellig skypen met een leukerd. Daarna lekker rustig aan gedouched en klaargemaakt en toen op avontuur. Naja eerder overlevings tour. Mijn plan was om naar de botanic gardens te gaan (google.com) echt super goede verhalen van Theresa over gehoord want die was er gisteren even naar toe gewandeld. Nou dat kan ik ook! Echt niet dus. Het eerste park wat ik tegenkom is achteraf gezien niet het park waar de botanic gardens waren. Aii dan maar nog iets verder lopen, en nog verder, en nog verder, en nog verder… Nu sta ik ineens in een of ander bos met 1 pad zonder zijstraatjes. Ik hoor auto’s, maar echt ben omringd door bomen en kan niet terug want dat is te ver en als ik verder loop weet ik niet waar ik uit kom. Naja dan maar gewoon het pad volgen. OEE ik zie huizen. Uiteindelijk ben ik wel in het park geweest waar de botanic gardens waren maar helaas wel heeeelemaal aan de andere kant. Laat maar. Ik pak de eerste de beste bus naar huis. Veel te lang gewandeld en veel te warm om te wandelen.
Toen ben ik thuis maar gaan koken en heb een heerlijke Gezonde! Salade in elkaar geflanst. Morgen weer een dagje vrij dus lekker op de bank filmpje kijken en wijntje drinken met Theresa! Gezellig!
X

Vrijdag 17 januari
And my second day off. Oke vandaag moet ik iets van mijn ‘weekend’ gaan maken. Dit is mijn kans. Ik mag niet verdwalen en moet veel dingen gaan zien. Met dit doel heb ik een personal guide geregeld. Ik ga geen namen noemen anders krijgt deze persoon weer allemaal bedank berichtjes op FB. Nou dus hij, ja hij…, kwam me ophalen in de stad. Gezellig samen een super gave winkel in gegaan met oude muziek, kleren en rare boeken. Weet niet zo goed wat ik er van moet denken maar ja het is nieuw en wat anders. Leuk om te zien ;) Daarna door naar een super cool cafeetje wat uitkijkt over Myers parc (google.com) wat ook bijna grenst aan ons appartement. Toen met de auto naar, jazeker, DE BOTANIC GARDENS! Wiehoee gelukkig dat dat plan uiteindelijk nog gelukt is. Niet op dezelfde dag maar goed dat doet er nu even niet toe. Echt super mooi en echt een aanrader als je toch aan het rond cruisen bent in Auckland. Het weer is echt heeeerlijk dus hup weer in de auto naar Mission bay (en ja die kun je ook zelf opzoeken op google.com) daar een heerlijk ijsje gegeten en toen weer in de auto naar een of andere berg met een grafkist. De grafkist was zeker niet het hoogtepunt maar het uitzicht zeker wel! Zal het wel even beschrijven: gras, zee, skyline van Auckland, blauwe lucht, hete zon. Zo dat klinkt goed he! ;) ohja en windje maar dat kun je niet zien. Echt een perfecte dag voor uitzicht dacht ik zo. Toen was het avontuur met de gids weer voorbij dus ja dan ga ik maar weer huisvrouw spelen en koken zodat het eten klaar is als Theresa thuis komt van werk. Today it is pasta Bolognese. En ja helaas vanavond weer op tijd naar bed want morgen weer AM duty. Weltrusten mensen!
X

Zaterdag 18 januari
A day of new information. Vandaag mag ik de OTS (one touch operator) lastig vallen. Erg veel geleerd en gelukkig veel geleerd door het zelf te doen. Dat is een grote verbetering dan de dagen hiervoor. Telefoontjes beantwoord en beetje papier werk gedaan. Laten we het voor de niet Hotello’s ‘niet in het oog van de gasten werk’ noemen. Ik heb dus vooral Back office werk gedaan om Front Office te assisteren. OTS bevalt me wel! Nou ben ik toch wel klaar om meer met de gasten te gaan werken. Naja morgen weer een dag op het werk. Eerst thuis sla, pasta en brood eten en natuurlijk wijn drinken. Daarna even samen met Theresa naar Daniel in Duitsland geskyped en toen ons klaargemaakt voor HET feest van de week. Ja dat zeiden ze in ieder geval. Dus ik ga even kijken hoe we met de bus moeten gaan. Eitje! Zo beide zijn we er klaar voor dus op naar de bus. Ja onderweg was ik dus al vergeten welke bus we moesten hebben, waar we er uit moesten en wat de bestemming was van de bus. Maar goed dan maar gokken en natuurlijk gok ik de goede bus! Hij was blauw en dat had ik wel onthouden namelijk! Toen moesten we uitstappen. Bij de eerste de beste halte eruit die me bekend voorkwam gingen we er uit. Na een paar keer vragen waar George st. was kwamen we uiteindelijk uit bij HET feest. Natuurlijk op het feest in mijn achterhoofd gehouden dat ik weer op moet om kwart over 5. Wijntje hier, shotje daar.. HO! 5:15. Nou het was gezellig en we waren netjes om 12:00 thuis. Of half 1 of ja ik weet het niet meer. Heb in ieder geval te weinig slaap gehad. Trustee *hik*
x

Zondag 19 januari
AAAH nee niet nu al de wekker :( naja dan maar een koffietje erin en gaan met die banaan. Vandaag kan ik niet veel meer vertellen dan dat ik de dag verrassend goed ben doorgekomen met slaapgebrek, dat ik eigenlijk hetzelfde heb gedaan als gisteren en dat ik te moe ben om iets te typen. Oke vooruit heb OTS werk gedaan met iets meer verantwoordelijkheid en iets meer alleen. Ben thuis gekomen en de oven stond in de fik en daarna hebben we brood met pizza gegeten. Ja oven in de fik. Iets met het pakpapier maar spa rood blust heel goed dus niks aan de hand! Daarna gegeten, en om 7 uur lag ik op bed. Geloof dat ik om 8 uur knock out lag. Oh wat sliep ik lekker!
x

Maandag 20 januari
GOEEDEMORGEN! Ik heb zo heerlijk geslapen, heb nog nooit zo lekker geslapen, dit was echt de beste nachtrust ever, jongens echt dit was echt fijn, deze nacht valt niet te overtreffen qua slaap, ik ben echt wakkeerrrrrrr!
Zo 7 uur beginnen is een eitje! Zelfs als het regent als je naar je werk moet lopen, en ZELFS als je om kwart over 5 op moete en moet haasten onder de douche omdat het echt zeker 15min duurt om je haar strak naar achteren te krijgen, vast te zetten met speldjes en een beetje droog te föhnen. Ah heerlijk dat ik zo fijn geslapen heb. Ik denk dat ze op het werk wisten dat ik wakker was! Ik mocht eindelijk naar de Front desk en eindelijk met echte mensen oefenen! Ooee de telefoon gaat! Even doorschakelen, orders doorgeven, en opnemen met: Bonjour, thank you for calling Sofitel Auckland Viaduct Harbour. You are speaking with Marjolein. How may I help you. NOW TRY THAT! (ik weet zeker dat jullie dat hardop hebben gelezen!) Checking out gaat al lekker. Nog geen check in gehad omdat dat toch een stuk moeilijker is dus terwijl gasten incheken heb ik ‘geshadowed’. Na de shift of bijna aan het einde van de morning shift is er altijd een briefing. Wauw wat een goede preek van de manager, wat is hij toegewijd en wat een hoog niveau wil hij bereiken. Misschien heel nerd’ig om te zeggen maar het inspireerde me wel. Hij zit er echt met hart en ziel in (zeg je dat zo?) naja jullie weten wat ik bedoel! Echt wauw. Ben er nog een beetje ondersteboven van. En hij praatte zijn staff niet de grond in, zeker niet, maar hij wees ze op de fouten die er gemaakt zijn, hij vertelde wat er verwacht werd en hij was open naar de staff members over zijn zorgen en over zijn aandachtspunten. Zeker een goede motivator voor alle front office staff!
Toen lekker naar huis en boodschappen weer gedaan. Theresa is bij een house warming party dus ik eet een broodje en yoghurtje. Net nog even de klusjesman binnen gelaten want er moesten wat lamelle gemaakt worden. Ook weer gefikst! Nu nog even lekker chillen met Theresa en dan weer op tijd naar bed want morgen helaas weer vroeg op. Woensdag nog een vroege dienst en dan daarna nog 2 dagen late dienst en dan, jazeker, ECHT WEEKEND! Wiehoee. Met dat op het oog ga ik morgen weer lekker werken en lekker weer veel leren. Front office is leuk! Ookal heb je in een 5 sterren hotel te maken met 5 sterren gasten die klagen over kleine dingen en de raarste dingen requesten. Au revoire!
x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 12860

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 20 Juli 2014

Hotel management stage Auckland, Nieuw Zeeland

Landen bezocht: