Eerste week in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjolein Kuypers - WaarBenJij.nu Eerste week in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjolein Kuypers - WaarBenJij.nu

Eerste week in Nieuw-Zeeland

Door: Marjolein Kuypers

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

12 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zaterdag 4 januari
De dag van vertrek, koffers die te zwaar zijn, mooie lieve cadeautjes en herinneringen voor in Nieuw Zeeland en natuurlijk heel veel zenuwen! Vooral die koffer verhoogt mijn stress level enorm!. Rond 13:30 Nederlandse tijd dan toch maar richting Düsseldorf. Koffer is geseald en alles is klaar voor vertrek. En ja natuurlijk ben ik veeeeeel te vroeg klaar voor vertrek. Dan nog maar een keer mijn report doorlezen en mijn geheugen opfrissen over mijn goals voor in Nieuw Zeeland. Rond 18:00 is Theresa ook op het vliegveld en we zijn klaar voor vertrek. Gelukkig zijn de koffers niet te zwaar! De vlucht, douane en check-in ging allemaal prima! Tot over 6 uur in Dubai!

Zondag 5 januari
07:00 lokale tijd Dubai en we zijn net geland. Eenmaal op het vliegveld kijk je je ogen uit, wat een groot vliegveld en wat een poespas allemaal. Na een vlucht van 6 uur ben je toch al best wel kapot maar ach hierna nog maar een vlucht van 13 uur en een van 3 uur… Hop in het vliegtuig met verstand op nul richting Brisbane, Australië.

Maandag 6 januari
Aankomst op Brisbane Airport. Hoe laat het hier nu is? Geen idee. Ik weet alleen dat ik kapot ben dat ik een bed wil en dat ik echt niet nog langer wil vliegen. De vraag: ‘Waarom wilde ik ook al weer zo ver mogelijk weg?” blijft maar door mijn hoofd gaan! Achja ik lijk wel gek maar zal wel door de vermoeidheid komen. Na 19 uur niet fatsoenlijk geslapen of gezeten te kunnen hebben ben je het echt wel zat. Dan nu nog maar een keer verstand op 0 en nog maar 3 uurtjes vliegen. Gelukkig was ik niet zo goed voorbereid op de vluchttijden anders had ik de vertraging ook nog gemerkt . Uiteindelijk in Auckland geland en lekker sjouwen met die heerlijke koffer van 30 kg! Bus in, in een vakje leggen, uit het vakje trekken met al je gewicht, bus uit, andere bus in, zelfde sjouw verhaal, verkeerde bushalte uitstappen, berg op met die onderhand 1000 kg wegende koffer en aanbellen bij je B&B. Bezweet en uitgeput met je mooiste make-up en lekkerste outfit. Dan voelt het wel heerlijk om een glaasje spa rood te krijgen met citroen (voelde gelijk aan als bij de Heeren van Ghemert ;) ). Dan lekker op bed ploffen, een broodje halen (en niet van dat vliegtuig eten) en naar het park te gaan rond 19:00 lokale tijd en in het zonnetje je broodje te eten. Daarna een heerlijke nacht gehad in een fris en zacht bed! En oh wat waren we moe!

Dinsdag 7 januari
Wakker geworden in het zonnige Auckland, City of Sails. Ontbijtje was super en ze hebben hier zelfs Pindakaas!! Daarna zijn we opzoek gegaan naar appartementjes op het internet en 2 bezichtigingen geregeld voor later die dag. Heb mijn IRD (belasting iets) geregeld, we hebben nieuwe Nieuw-Zeeland nummers geregeld en zijn naar de bank gegaan om een afspraak te maken om een rekening te openen.
De 2 appartementen waren klein, warm, vies en heel erg studenten like. Niet echt wat we zochten… Dan maar naar huis en boodschapjes gedaan en een heerlijke salade gegeten. De zon is hier wel extreem sterk dus ja, natuurlijk, ik ben al verbrand. Diezelfde avond nog even factor 50 ingeslagen om dit de rest van de aankomende maanden te voorkomen. De volgende viewing van appartement nummer 3 staat ook al op de planning voor morgen. Dit wordt onze laatste hoop denk ik. We shall see!

Woensdag 8 januari
Woensdag geld dag of toch bijna niet, woensdag kamer dag of toch niet… Zondag start dag of toch niet.. Ohjee even leek alles mis te gaan. Afspraak met de bank kwam niet verder dan dat het bleek dat we niet de goede papieren hadden. Dus terug naar het B&B, gastheer soort van garant laten staan en opnieuw naar de bank om potverdikkie alleen een rekening te openen. Hoe moeilijk kan het zijn!
Toen eind van de middag appartement in Volt Apartments gebouw bekeken. Dit beviel ons heel goed maar helaas was de makelaar te druk om gelijk de papieren met ons te tekenen. Naja dan maar voor morgen een afspraak gemaakt. Diezelfde dag in de stad zijn we ook voor het eerst naar onze stage hotels gaan kijken in real life. Het was dat ik mijn toeristen kleren aan had anders was ik even hai gaan zeggen tegen mijn tijdelijk nieuwe collega’s. Ook vandaag hadden we weer een lekkere salade gemaakt en weer op tijd naar bed want morgen is de 1e werkdag van Theresa bij Hilton Auckland!! Oeee spannend! Trustee! X

Donderdag 9 januari
Theresa’s verjaardag!! Ik heb haar met mijn geweldige zangkunsten wakker gezongen en alle Nederlandse liedjes voorgedragen die er maar zijn voor verjaardagen. Ik weet zeker dat ze nog nooit zo’n leuk begin van haar verjaardag heeft gehad! Theresa gaat vroeg naar het werk en ik (all dressed op in a black dress en ballerina’s) ga wachten op de afspraak om 11:00. Ofja dat denk ik tot dan toe nog. Tussendoor nog even checken of we echt alleen paspoort moeten hebben voor het contract en de sleutel overdracht. NIET DUS! :O lekker dan! Ik moet ook nog even voor 12:00 $2111,50 overmaken anders mag de sleutel niet gegeven worden. Dan maar de afspraak naar morgen verzetten. Nou daar sta ik dan in de stad zonder huis en helemaal alleen. Goh dat klinkt dramatich. Nee ik heb me wel vermaakt hoor! Koffietje bij starbucks, lekker broodje en kopje thee voor lunch gehad en heerlijk in het zonnetje langs de haven gelopen richting het Sofitel hotel. Ik was erop gekleed en had me langs de haven moed ingepraat om binnen te stappen en naar mijn supervisor te vragen en kennis te maken. Mr. Suarez Guido. Try that in English! Nou na 3 keer herhalen snapte ze wie ik bedoelde. Kennis gemaakt met een heleboel mensen en voor zover ik me nu kan herinneren is de GM Nederlands en heet hij Wouter! Kreeg van hem een Nederlands welkom . Het was echt een liefdevol ontvangst en de mensen waren heel erg open! Maandag begin ik dus en ik ben er klaar voor! ’S Avonds nog heerlijk uit eten geweest bij Blue Breeze in Ponsonby voor Theresa’s verjaardag. En gelukkig is het met de hulp van Theresa’s bankrekening toch nog gelukt om al het geld over te maken zodat we morgen wel gewoon kunnen teken voor het appartementje!


Vrijdag 10 januari
12:00 precies is dan het grote moment eindelijk daar. Theresa is al naar haar werk en ik ben de laatste spulletjes aan het pakken bij het B&B. 12:00 heb ik een afspraak met de makelaar om het contract te tekenen en om de sleutels te krijgen. Het geld is overgemaakt en ik heb mijn paspoort bij dus kom maar op! 12:15 en Theresa en ik zijn trotse eigenaren van apartment 1211 at 430 Queen street, 1010 Auckland. Nou hup naar de bedden winkel. Pff wat veel keus en wat veel rare termen. Naja na 30 minuten kijken, vergelijken en vragen dan maar gewoon 2 standaard bed pakketjes gekocht, 2 dekens en 4 kussens. Bij de kassa erachter komen dat het eigenlijk best lastig is om allemaal in 1 keer te dragen. Maarja toch maar de bus in met een onhandige grote tas in beide handen. Na onhandig de bus in en uit komen is het dan toch gelukt om de bedjes heeeeel mooi op te maken!
Oke nu terug naar het B&B om alle kussens 1 voor 1 te verhuizen. Ja 1 voor 1… omdat iemand heeft gezegd dat we 30 kg mee mochten nemen en die hebben we vol benut. Dat wordt dus drie keer met de bus op en neer, door het park slepen met die koffers en heuveltjes op en af…  Of toch niet?!?!  De B&B man belt even een zoon op met een auto en spierballen die er binnen 20 minuten is! Dus geen gezweet en sejouw meer! Alle bedankjes mogen via FB naar Leroy Hooke! Nadat onze harder werker Theresa terug is van werk gingen we nog doei zeggen tegen de B&B mensen, grote boodschappen doen en dineren in het park. Dan terug naar huis en kamertje beetje inrichten en tassen uitpakken. 23:30 tijd om te gaan slapen na een drukke dag en theresa heeft morgen weer een ochtend dienst dus naar bed naar bed! Trustee!

Zaterdag 11 januari
Goede vroege morgen! Theresa moet om 08:00 beginnen dus mijn back up wekker voor haat gaat om 6:45 -_- Maar het leuke is dat ik nog lekker 3 uur verder kan slapen voordat mijn zaterdag wekker gaat! 10:00 gaat de wekker dan af. Pff heerlijk zo’n vrije dag en wakker worden in je eigen huisje. Eerst maar even ontbijten met Nutella <3 op toast zelfs! Dan douchen en alles lekker rustig aan doen met kleertjes uitzoeken en make-uppen. 11:00 alweer. Hmm geen internet (helemaal vergeten te zeggen. Zonder internet bent je niks meer tegenwoordig!) dus dan maar weer lekker terug in bed! Nog een dik uur geslapen en toen belde Theresa op dat ze klaar was met werken en er zo aan kwam. Half uurtje later werd ik verrast met een lekkere cappuccino die ze voor ons mee had gebracht. Daarna zijn we naar de winkels gewandeld en nog wat handdoeken, theedoeken, plakband en badmatjes gehaald. Ook hebben we natuurlijk geprobeerd om wifi te regelen maar dat gaat nog wel even duren helaas. Toen nog boodschapjes voor het diner gehaald en heerlijke spaghetti gemaak Daarna lekker op de bank tv gekeken en een huiselijke zaterdag avond beleefd.


Zondag 12 januari
Theresa moet weer vroeg op voor werk en ik kan lekker blijven liggen. Mijn 1e week is nog niet zo slecht gegaan hier. Heb veel geregeld maar er was ook vrije tijd om lekker beetje door de stad te dwalen. Er is alleen nog 1 uitdaging die voor volgende week staat: internet regelen! Een andere challenge voor volgende week is mijn 1e werkdag morgen. Heb vanmiddag al mijn blouse gestreken en nieuwe schoenen gekocht die aan de voorwaarden voldoen. Mijn pak is laar voor morgen. Nu ik nog. Verder was het vandaag een lekkere zondag. Uitslapen, winkelen, boodschapjes gedaan en om 16:00 al diner gehad. We hadden allebei zo’n honger dat we al gewoon gingen koken. Vandaag stond er burrito’s op het menu met verse guacamole, citroen water en home made sausjes erbij! Jam Jam.
Daarna lekker weer bankgehangen en mentale voorbereiding gehad op mijn eerste werkdag. zo maar een beetje op tijd gaan slapen en dan morgen knallen bij de Brand (merk) training en function training!






  • 12 Januari 2014 - 16:46

    José:

    Ha Marjolein!
    Wat een verhaal!! Leuk allemaal!! Ik blijf je volgen!! Succes morgen op je eerste werkdag!

    groetjes, José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 12877

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 20 Juli 2014

Hotel management stage Auckland, Nieuw Zeeland

Landen bezocht: