Shopping therapy - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjolein Kuypers - WaarBenJij.nu Shopping therapy - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjolein Kuypers - WaarBenJij.nu

Shopping therapy

Door: Marjolein Kuypers

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

15 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

29 maart – 15 april

Haai Koekenbakkers!
Er is weer het een en ander gebeurd hier in Auckland!.
Mijn verjaardag staat voor de deur en helaas ook verschillende mystery guests.

De druk was hoog op het werk en iedereen stond op scherp. Behalve ik dus na 2 dagen vrij te zijn. Nietsvermoedend doe ik de normale check in procedures, beetje inspelen op wat de gasten willen sleutels maken, hotel facilities uitleggen en hoppaa klaar, gast tevreden. De manager helaas niet…
Heb je de naam van de gast ten minste twee keer gezegd?, heb je jou eigen naam genoemd?, is de gast een member van Accor?, weet je alle brand standards….
Eeehhm…
Ja kut blijkbaar was die gast dus een vermoedelijke mystery guest. Fuck ik heb het verkloot en dat al in het begin van de dag! Naja poker face en gewoon door gaan. Goh wat baalde ik.
Naja tweede mystery guest dan. Laat op de avond einde van mijn shift, business man die naar mijn gevoel lekker wil gaan slapen na een lange vlucht blabla. Dus een nette maar snelle check in is hier dan denk ik wel op z’n plaats.
AAAAH godver ja hier ook weer een mystery guest waarbij ik alle puntjes tot in detail had moeten noemen.
Na een preek en opfris cursus zie ik dan toch wel in dat elke gast een 5 sterren luxury behandeling verdiend en dat ze het meestal heel erg waarderen.

Zo dat was mijn frustratie van de afgelopen weken. Voelde me echt kut maar het was een goed leermoment!
Natuurlijk heb ik ook weer lekker van Nieuw Zeeland genoten. Ben naar Piha geweest en heb de mooiste plekjes gezien, van een lagoon tot een gat in de rots waardoor de zee heen spetterde. En op het topje van de berg over de zee uit gekeken! Och wa Skon!
Gezellige avondjes gehad met Theresa waarbij wel lui op de bank tv kijken en heerlijke, zelfgemaakte pasta eten.

De vrije dagen met Theresa zijn duur. Tot nu toe zijn we elke dag dat we samen vrij zijn gaan shoppen en zijn we elke keer met nieuwe dingen thuis gekomen! Lekker tussendoor kopje koffie drinken en gezellig lunchen samen. Wat wil een vrouw nog meer.

Mijn tiener jaren zijn bijna over helaas en daarvoor is een nieuwe outfit nodig om dat te vieren natuurlijk! Een knal roze jurkje en super gave hakken gaan me morgen avond in de karaoke bar een tigger maken!
Ja karaoke bar, je leest het goed. 2 collega’s van het werk hebben het geregeld dus we zullen zien. Genoeg drankjes en het komt allemaal goed!

Dikke doei van de tiener, bijna tigger!
xxxxx

  • 15 April 2014 - 07:50

    Charlie:

    Haha, even aanscherpen dus die Sofitel-uitgangspunten en merkwaarden! Tja en jij maar denken dat het zo goed ging. Maar niet zo benauwd, natuurlijk gaat het goed, alleen niet te veel "eigen beleid" invoeren. Dat kan over een paar jaar misschien, maar nu nog niet.
    Trouwens als je de Engelse en Franse vertalingen van 'kut' wilt hebben, kan ik die nog wel aanleveren. Dat praat veel makkelijker met het management ;-)
    Maar goed, shop en drink (?) de frustratie even van je af en geniet van je eerste verjaardag in Nieuw-Zeeland. Hele fijne dag gewenst en goed zuiver en helder zingen in de karaoke-bar.

    Papa

  • 15 April 2014 - 18:10

    José:

    MARJOLEINTJUUUUHHH!!!! van harte gefeliciteerd met je 20ste!! maak ook hier een mooie dag van! Ook 'n dikke knuffel van Tommy!!!

  • 15 April 2014 - 20:04

    Herman En Joke:

    Nou, wat jij nu al allemaal hebt meegemaakt in je jonge jaren in dat verre land is niet mis. Een ding is zeker, leerzaam is het en vergeten zul je zoiets ook niet meer snel! We hebben je blog weer met veel belangstelling en plezier gelezen.

  • 15 April 2014 - 20:08

    Herman En Joke:

    Hé Marjolein, de laatste helft van onze tekst is niet opgenomen, dus nog even de rest:
    Wij willen jou feliciteren met je verjaardag en hopen dat je er een fijne en gezellige dag van zult maken. Geniet van al het moois ginder en ook van al het leerzame.
    Herman en Joke

  • 16 April 2014 - 07:13

    Evelien:

    Mayootje!
    Nog een keer gefeliciteerd enz.. Haha ik wil wel graag wat meer weten over de uitstapjes naar piha bijvoorbeeld. Het lijkt me sterk dat je die allemaal alleen doet. Een tigger alleen in N-Z... Er moet toch iemand zijn je die begeleidt. Vertel daar maar eens iets leuks over. En ja volgens mij weet je precies wie ik bedoel!
    Xxxx

  • 23 April 2014 - 19:11

    Regina:

    Hey Marjolein,

    een beetje te laat, maar nog van harte gefeliciteerd met je 20e!!
    Heb je ook al leuke boys ontmoet daar? Neem er maar een mee naar familiedag, kan ie de familie Robben ook meteen leren kennen (smiley)
    Weer veel plezier de komende tijd, en werk, en leer ze!

    groetjes Regina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 12878

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 20 Juli 2014

Hotel management stage Auckland, Nieuw Zeeland

Landen bezocht: