Nederlands bezoek met heel veel avontuurtjes - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjolein Kuypers - WaarBenJij.nu Nederlands bezoek met heel veel avontuurtjes - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjolein Kuypers - WaarBenJij.nu

Nederlands bezoek met heel veel avontuurtjes

Door: Marjolein Kuypers

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

19 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

7 februari – 14 februari

Bonjour or Bonsoir ladies and gentlemen!
Ohjee weer hele avonturen beleefd hier in het o zo mooie Auckland.
Zoals jullie wel op facebook hebben gezien is Willem op bezoek bij me! Eindelijk weer even Nederlands praten jeeej!
En oh wat hebben we al veel avontuurtjes meegemaakt! Schatjes zoeken, crossen over Waiheke, heerlijk dineren in gezellige restaurantjes en niet te vergeten de sky tower beklommen!

Zondag 9 februari was de eerste avond met mijn Nederlandse gezelschap en wat is er nou lekkerder om in een goed restaurant en super kipnugget te eten! JAM! Echt stukken beter dan die van de Mac! En na goede gesprekken aan het eind van de dag zijn we er toch echt over uit dat Spleet oog jongetjes niet echt ons type is. Geen pinda’s voor ons helaas. Dat betekent dat we hard op zoek moeten hier want het stikt hier van de spleetoogjes.
Niehauuuuw!
Oke maandag 10 januari lekker vrij en in het gezelschap van Willem de toerist uithangen. We gaan vandaag ‘Hoppen’! De dag in vogelvlucht:
1. Op de heuvel bij die dooie lekker in het zonnetje
2. Overstappen bij het museum op de blauwe lijn
3. Lekker even wi-fi’en in het winkelcentrum, broodje eten en koffietje achterover gieten
4. Weer de bus in op zoek naar ons volgende wi-fi punt in Parnell street. Best coffee ever!
5. Naar de skytower en mensen van de toren af zien vallen
6. Schatjes zoeken in Albert parc en van het ‘uitzicht’ genieten. Oelalaa
Daarna even een rondleiding aan Willem gegeven in ons penthouse en diner in Queen street.
Oh de toeristen van vandaag zijn moe en voldaan! Schatjes zijn gevonden dus we kunnen lekker gaan slapen!

Dinsdag moest ik gewoon weer werken helaas. De ergste check in persoon ever gehad. Zal er niet te veel over vertellen maar er was iets met een oude man en natte broek… getsiee! Ook heb ik geleerd hoe ik op het booking systeem reserveringen kan maken. Elke dag een beetje slimmer ;)
Toen lekker met Treesje boodschapjes gedaan en romantisch gedineerd!

Woensdag Waiheke dag! Op naar de Wijn tour. Oh nee dat dachten we. ‘No wine tours on Wednesday’… DE TERING dachten we! Dan maar gewoon op de boot stappen en we zullen wel zien. Aangekomen op Waiheke po het idee gekomen om een auto te huren! Niet zomaar een auto maar een echte JEEP! Met vierwiel aandrijving waarmee we in de bergen over het eiland konden crossen. En dat hebben we gedaan! Af en toe gestopt om schatjes te zoeken en een hapje te eten. Oh wat hebben we genoten! En we hadden eindelijk RUST!

Donderdag alweer een vrije dag. En nog steeds in goed gezelschap van Willem! Een late ochtend met koffie en de rode bus. Dat bracht ons naar K road en de begraafplaatsen. Ja begraafplaatsen. Echt leuk en gezellig om als toerist daar een bezoekje te brengen… Niet echt dus. Maar voor schatjes doen Willem en ik alles! Helaas op de begraafplaats geen schatje gevonden maar wel een lekkere dikke verse dode rat! Toen naar de haven om even een hapje te eten! The best natcho’s ever <3 jamjam.

En vrijdag alweer! Valentijns dag. Ben drie keer naar de brievenbus gelopen. Helaas niet omdat ik mijn valentijns brieven niet in een keer kon dragen, maar om te kijken of er al eindelijk een kaartje gearriveerd was ;) Gelukkig hadden Theresa en ik wel een gezellige valentijns logé! Alles hotels waren overboekt omdat er lekkere Rugby mannen in town waren voor een toernooi! Heb heerlijk staan kwijlen achter de front desk in het hotel. Een heerlijk rugby team verbleef een lang weekend in het hotel met heerlijke armen ( en aders voor Kathelijn!)
Uiteindelijk hebben we toch nog een schatje gevonden. In de vorm van een smint doosje dat wel… helaas peanutbutter!

Ja Ja jongens en meisjes. Vandaag is het dan eindelijk daar! Het begin van het paarden jaar! Dit is onze kans ladies om knappe amazone vrouwtjes te worden en voor de heren om je innerlijke prins op het witte paard te ontdekken. Eerst nog even een dagje werken en daarna lekker gegeten aan de haven met Theresa en Willem. Toen naar Albert Parc om nog even de laaste uurjes het Latern Festival mee te maken en dan uiteindelijk het PRACHTIGE vuurwerk te bewonderen! Het leek wel of de Sky Tower ontplofte! Die Chinezen kunnen er wat van zeg nou nou! Was blij dat ik naar bed kon. Ik was er gewoon moe van!

Maandag lekker een lang dagje op werk. Paar uurtjes over gewerkt omdat er zieken waren. En toen lekker naar huis, boodschapjes gedaan, gegeten en naar bed. Woehoeee exiting!

Dinsdag begon ongeveer hetzelfde als maandag maar de dag eindigde spectaculair. Naja gewoon goed dan. Willem en ik hadden heeeerlijk gegeten bij de felbegeerde mexicaan vlakbij de Sky Tower! Jammiee! De brownie was echt geen downie!!

Woensdag lekker gewerkt en daarna lekker gedate met willem bij de macdonnalds wat later een tripple date werd toen theresa erbij kwam! Gezellig gegeten en toen lekker naar huis met de druk om een Blog te schrijven.

Speciaal voor LiLo! Hij is af!
Graag bedank ik Willem voor zijn aanwezigheid en vraag zijn assistentie de aankomende week weer om deze blog een extra tintje te geven.
Ook wil ik mijn ouders bedanken en natuurlijk ook mijn vriendinnetjes. Sommige hebben al een kaartje ontvangen anderen staat in de lijst van ronde 2. Niet getreurd. Als je laat weten dat je mijn blog echt leest krijg jij ook een kaartje!

Hey jongens en meisjes, Ajuus!
xx

  • 19 Februari 2014 - 09:27

    Juh Collegaaaa:

    Hey Marjo!

    Wat een geweldig stuk om te lezen!!
    Wat is jou adres? Dit is mijn adres... Mocht je ooit een kaartje over hebben hahah


    Burghardt van den berghstraat 148
    6512 DR
    Nimmaaaacity

    X, E

  • 19 Februari 2014 - 10:31

    Liselotte:

    Hahahahaha jaaaa, ben hem meteen gaan lezen!! :) :)
    Klinkt zo goed allemaal, echt super om te horen dat je het daar naar je zin hebt! Ga zo door!!
    XXX

  • 19 Februari 2014 - 11:58

    Naal:

    Hahah ik lees wel dat je flink aan het genieten bent! Heel goed!
    Ik ben ook erg benieuwd hoe die nat cho's daar smaken!

    Ook van mij kan je binnenkort iets in je brievenbus verwachten!

    Dikke lebber!

  • 19 Februari 2014 - 19:51

    Antoinette V.d.Ven:

    Hoi Marjolein, ik lees dat je het super naar je zin hebt. Geweldig zeg geniet ervan maak er een super mooie tijd van.
    groetjes

  • 19 Februari 2014 - 21:42

    Jezus:

    Ha Mayootje!!

    Leuk die verhalen van jou.
    Een mooit tijdverdrijf tijdens lange avonden in Den Haag.

    Mijn kaartje voor jou heeft denk ik heel veel vertraging opgelopen, want.........


    Het zit namelijk nog in m'n hoofd. Excuses

    Love you!!! En je maakt me nieuwsgierig naar Auckland en omgeving
    XXX Eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2295
Totaal aantal bezoekers 12870

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 20 Juli 2014

Hotel management stage Auckland, Nieuw Zeeland

Landen bezocht: